Autor Wiadomość
piotrek
PostWysłany: Czw 7:13, 09 Wrz 2010   Temat postu:

E tam, byłem ostatnio na cegielni i było ok Wink No dobra, zobaczymy jak to będzie. Może nawet graczy z Chrzanowa namówię aby sobie podjechali Smile Basra... No ja, jak Bozia da, będę się szykować własnie pod tą imprezę. Więc ja chętny na to.
SZERSZEN
PostWysłany: Śro 20:28, 08 Wrz 2010   Temat postu:

Wątpię że to wypali co kol wiek organizowane przez Oświęcim.. Już nawet Grabek nie działa.. A pamiętam gdy w tamtym roku napisał temat i na strzelance było ok 50os..

Dlatego rozpisałem 2 fajnie imprezy..
Wilku ma auto na gaz więc to są grosze..
Mamy pełny samochód więc koszty rozdzielą się po równo.. Jest to niedziela więc jeśli nie zapiją to pewnie będą jechać..
Jest pewne że będzie tam od groma ludzi, impreza jest zabezpieczona i policja jest powiadomiona o tym że bd tam biegać stado uzbrojonych po zęby ludzi..
Impreza ma narzucony scenariusz i wstęp historyczny..

I jeśli mam płacić za gaz żeby jechać na strzelankę na 15os która nie ma scenariusza i w każdym momencie może wpaść właściciel zwłaszcza że Cegielnia ma tablice informacyjne i wystarczy telefon na straż/policję i mamy nieprzyjemności..
To wolę już tam dopłacić trochę groszy i być pewnym że tam gdzie jedziemy jest impreza..
Zmarnowałem(liśmy) rok... Jest już wrzesień a w tym roku były może z 4-5 strzelanek.. No to co to ma być.. Chcę chociaż ciekawie zakończyć rok..
A wyłożenie powiedzmy 10-20zł to nie jest aż taki straszny koszt..
Cieszę się że byłem na Borneo i w następnym roku również będę zbierał ekipę bo jest to niesamowita impreza.. Fakt dość daleko ale wrażenia są niesamowite..
W następnym roku już nikt chyba nie bd pisał matury to powinna się zebrać większa liczba ludzi.. Zwłaszcza że nawet pociągiem co prawda dłużej i drożej ale da się w miarę dojechać..

A i jeszcze będę namawiał ludzi na Basrę bo jest ponoć lepsza od Borneo.. Bardziej realistyczna ^^
piotrek
PostWysłany: Śro 7:19, 08 Wrz 2010   Temat postu:

Ja bym proponował w ten dzień, zamiast tak daleko jeździć, wybrać się po prostu na Wilamowice. Osoby z Chrzanowa (a jest ich trochę) chętnie by się tam wybrały i z nami powojowały. Oszczędzi się trochę czasu na dojazd i pieniędzy za paliwo. Mam nadzieję, że weźmiecie to pod uwagę, ale jednocześnie wątpię, skoro połowa ma mnie głęboko w d..
SZERSZEN
PostWysłany: Nie 12:54, 05 Wrz 2010   Temat postu: 26.09.2010 Poligon GLIWICE "W POŚCIGU ZA V2"

WPROWADZENIE
Cytat:

RYS HISTORYCZNY:
Na francuskim wybrzeżu kanału La Manche Niemcy przygotowali schrony-wyrzutnie V2 w celu ostrzeliwania Wielkiej Brytanii. Zniszczenie większości przez alianckie lotnictwo zmusiło Niemców do wystrzeliwania rakiet z ruchomych wyrzutni. Odpalano je z terenu Holandii od 8.09.1944. Do 27.03.1945 odpalono około 5500 (ponad 700 miesięcznie). Za Wikipedią
Latem ‘44 gen. H. Kammler przejął kontrolę nad startami V2. Podzielił swoje siły na 2 grupy – Północną i Południową. Każda składała się z jednostek technicznych, składowych i startowych. Alokowano składy polowe (ok. 30 rakiet). Stamtąd pobierano je i transportowano na miejsce odpalenia. Po wystrzeleniu rakiety niemiecka załoga była w stanie opuścić miejsce startu w ciągu 30 minut! Za WWW.v2rocket.com
Świetny kamuflaż stanowisk i ciągłe ich przemieszczanie wśród lasów utrudniały skuteczne akcje lotnictwa. Do akcji wkroczyły więc wydzielone naziemne jednostki alianckie. Z sił Drugiego Frontu, w celu przeprowadzeniu ataków na te stanowiska, ściągnięto najlepszych spadochroniarzy, czyli 1SBS gen. Sosabowskiego. Określono prawdopodobne rozlokowanie wyrzutni. Komandosów przerzucono samolotami w rejony możliwego ich stacjonowania. Tam mieli operować i niszczyć.
Jedyne prawdziwe informacje z w/w tekstu dotyczą V2. Reszta jest fikcją zmyśloną na potrzeby scenariusza. Miało miejsce przeszukiwanie terenu w poszukiwaniu wyrzutni, ale zwiad nie angażował się w walkę, tylko podawał lotnictwu bombowemu koordynaty.Miejsce, data: Poligon Gliwice, 26.09.2010. 09:00. Teren strzelnicy jest wyłączony z gry!!!! http://maps.geoportal.gov.pl/webclient/Def...ariant=KATASTER


STRONY KONFLIKTU

Cytat:

NIEMCY: 4 baterie ruchomych wyrzutni, 2 zespoły zwiadu, 2 składy rakiet (min. liczebność poszczególnych oddziałów – 10) – gen. Kammler. Niemcy już wiedzą, kto na nich będzie polować…
POLACY: 1 SBS – gen. Sosabowski 6 zespołów niszczących 2 składy materiałów wybuchowych i sprzętu (min. liczebność poszczególnych oddziałów – 10). Urquhart się rzucał i nie chciał ich oddać, ale przypomnieliśmy mu, jak dał d…. podczas Market Garden i obiecaliśmy przekazać Monty’emu pewne informacje o jego wpadkach, więc nie miał wyjścia.


DOWODZENIE

Cytat:

Łańcuch dowodzenia: Dowódca strony (ZSMA) bierze wyłącznie pasywny udział w grze -> Dowódca drużyny. Dowodzenie sprowadza się wyłącznie do bieżącej koordynacji działań i przekazywania ewentualnych informacji zdobytych przez wywiad oraz kontroli realizacji zadań. Kwestia współpracy pomiędzy oddziałami leży w gestii dowódców drużyn.


CELE GRY

Cytat:

Niemcy – odpalić cały zapas rakiet. Zabić Sosabowskiego. Zniszczyć składy materiałów wybuchowych i sprzętu 1SBS. Skład = kartonowe pudło zawierające świece i/lub rakiety, pomalowane w kamo. Musi być noszone przez 2 osoby. W jednym ze składów jest dow. strony. Zniszczenie = przymocowanie i odpalenie świecy dymnej
1 SBS – wykryć, zniszczyć wszystkie wyrzutnie. Zabić Kemmlera. Zniszczyć 2 składy rakiet. Skład = kartonowe pudło zawierające świece i/lub rakiety, pomalowane w kamo. Musi być noszone przez 2 osoby. W jednym ze składów jest dow. dowódca strony. Zniszczenie = przymocowanie i odpalenie świecy dymnej.
Stosunek sił: – 50/50


ZADANIA

Cytat:

Niemcy: Start 09:00 – odprawa dowódców, alokacja. Każdy zespół posiada wyrzutnię V2, oraz zapas 3 rakiet. Przenoszenie rakiet - wyznaczony saper. Saper po trafieniu zostawia je w miejscu trafienia. Mogą być przejęte przez Polaków. Po odpaleniu rakiety odczekać 5 minut zanim zespół zacznie zmieniać pozycję. Następną rakietę można odpalić po minimum 40 min. od odpalenia poprzedniej. Nie ma obowiązku zmiany pozycji po odpaleniu każdej rakiety. Pozycja może być tak dobrze zamaskowana, że dowódca podejmie decyzję o pozostaniu. Jednakże race będą wyraźnie widoczne na niebie…
Na terenie gry są 2 mobilne składy rakiet obsługiwane przez 1 zespół każdy. Zespoły powinny zamaskować swoje pozycje szczególnie dokładnie. Składy posiadają zapas 4 rakiet – po 1 na każdy zgłaszający się oddział. Do Składu po uzupełnienie rakiet może się udać pojedynczy żołnierz, albo cały zespół startowy. Może się tam udać w dowolnym momencie. Wszystko w gestii dowódcy. Składy są mobilne = trzeba je odnaleźć albo poprzez kontakt radiowy/telefoniczny, albo przez przeszukiwanie.
Zespoły zwiadu / wsparcia (2) są wyposażone (saper) w 2 świece dymne w celu zniszczenia składów 1SBS


Polacy: Start 09:30 – odprawa dowódców, alokacja. Rozpoczęcie poszukiwań. Na wyposażeniu każda drużyna ma 2 świece dymne. Przenoszenie świec - wyznaczony saper. Saper po trafieniu zostawia je w miejscu trafienia. Mogą być przejęte przez Niemców.
Na terenie gry są 2 mobilne składy świec obsługiwane przez 1 zespół każdy. Zespoły te powinny zamaskować swoje pozycje szczególnie dokładnie. Posiadają zapas 4 świec każdy (rozdawanie po 1 na oddział na zasadzie „kto pierwszy, ten lepszy”). Do Składu po uzupełnienie świec może się udać pojedynczy żołnierz, albo cały zespół startowy. Może się tam udać w dowolnym momencie. Wszystko w gestii dowódcy. Składy są mobilne = trzeba je odnaleźć poprzez kontakt radiowy/telefoniczny, albo przez przeszukiwanie.


RESPY, REJESTRACJA i SPRAWY OGÓLNE

Cytat:

Zerowanie respów (odżycie) dla całej strony konfliktu, – przysługują za zabicie dowódcy strony (organizatora). Można to zrobić 2 razy. Zabity dowódca przekazuje informacje o tym zdarzeniu dowódcy strony przeciwnej (który rozprowadza ją do dowódców drużyn) i udaje się na resp i po 5 minutach wraca na punkt dowodzenia.
Rejestracja: Niemcy do godziny 09:00, Polacy do godziny 09:30
Parking: Wg mapy, do której link będzie niedługo zamieszczony na forum (jedna mapa dla obu stron). Nie czekamy na spóźnialskich.


Resp dla obu stron: Tu istotna zmiana w stosunku do wersji pierwotnej. Dość kontrowersyjna… Na terenie gry znajduje się 6 respów oznaczonych dwukolorową taśmą. Są one WSPÓLNE dla obu stron konfliktu. Brak limitu żyć. Trafieni schodzą na dowolny resp. Po utracie 70% stanu pozostali członkowie oddziału schodzą na resp. Powrót do gry po 10 minutach od zebrania całej ekipy na respie. Zakaz strzelania w odległości min. 100m od respa!

Istotna zmiana dotycząca respów. Aby zapobiec wzajemnemu wybijaniu się podczas schodzenia z nich wprowadzamy zasadę, iż Polacy schodzą z respa co pół godziny poczynając od pełnej godziny, czyli np: 10:00, 10:30, 11:00 itd.
Niemcy schodzą z respa co pół godziny poczynając od kwadransa, czyli np: 10:15, 10:45, 11:15, 11:45 itd.


Oznaczenia: Niemcy – brak, Polacy – taśma na obu ramionach


Cytat:

Odprawa ogólna - Dow. Stron odprawiają się z Dow. oddziałów przed wyjściem w teren.


Cytat:


Odprawa z dowódcami drużyn (teren, zadania, cele), nieobowiązkowa – sobota 25.09.2010, godzina 09:00 (bez rozpoznania szczegółow terenu), ale moim zdaniem niezbędne jest choćby orientacyjne poznanie terenu przed odprawą.



LIMITY

Cytat:

Wieku – 18+, 16+ za zgodą opiekunów prawnych. Organizatorzy mogą poprosić o przedstawienie dowodu osobistego / pozwolenia. Brak = do widzenia.
Mocy - brak, liczymy na zdrowy rozsądek. Itd. itp. W budynkach 350fps.
Czasu – do osiągnięcia wyznaczonych celów, albo zmęczenia materiału, czyli ogólnie – do woli
Ilości uczestników – brak
Pirotechniki – hukowa, świece dymne i granaty rozpryskowe dowolnego pochodzenia. Żadnych rakiet ze względu na to, iż stanowią element gry. Świece fasowane przed rozpoczęciem gry mogą być również wykorzystane jako zasłona dymna.
Komunikacja:
- kontakt z organizatorami – Tel. Kom
- kontakt dowódców drużyn z dowódcą strony – Polacy: PMR 1, Niemcy: PMR 2. Każdy oddział wyznacza radiotelegrafistę, który będzie jedyną osobą posiadającą kontakt z dowódcami stron
- komunikacja wewnętrzna oddziałów – Polacy: PMR 3-5, Niemcy: PMR 6-8
Zasady trafień: Jedynie bezpośrednie. Trafienie w broń eliminuje ją do czasu zrespowania.


ZGŁOSZENIA

Cytat:

Wyłącznie ekip/zespołów/teamów: andrzejek101@wp.pl, z podaniem strony/ekipy/ksyw/oddziału docelowego do 23.09.2010. Koszt uczestnictwa - 6 zł/osobę. Wyłącznie zbiorowym przelewem: 50 1020 5558 1111 1507 4140 0007 z podaniem nazwy oddziału (wg linku do arkusza), ekipy. Dowódcą oddziału zostaje automatycznie dowódca pierwszej zgłoszonej do niego ekipy. Zapełnianie miejsc – wg arkusza.

Lista zgłoszeń: https://spreadsheets.google.com/ccc?key=0Au...amp;hl=pl#gid=0
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo odmowy udziału osobom lub ekipom bez podania przyczyn. Wszelkie przypadki łamania reguł proszę załatwiać na miejscu. W przypadkach szczególnych informować organizatorów.


TEREN

Cytat:

Kto wygrał: Ci, którzy zrealizowali cele gry, ale … jak zwykle, wygrali Ci, którzy się dobrze bawili
Teren jest rozległy, będzie dużo chodzenia, do respów daleko, brak baz, trzeba będzie się umieć posługiwać kompasem lub busolą, łatwo można się zgubić a potem wałęsać 2 godziny po lesie zanim trafi się na swoich, na resp albo oberwie, więc bardzo proszę wszystkich, którzy nastawiają się na strzelankę – jebankę, by mocno się zastanowili, czy chcą brać udział w tej imprezie.[i][u]
Porady praktyczne:
- podstawowym założeniem gry, jak zauważyli Ci, którzy dokładnie przeczytali zasady, jest mobilność, przemieszczanie się. W grze nie ma żadnych baz, okopanych stanowisk, schronów itp. Ważna jest więc umiejętność zakładania tymczasowych, dobrze ukrytych, zamaskowanych stanowisk, gdzie można będzie chwilę odpocząć, doładować się czy też zjeść. Nie ma miejsc, do których można „wracać”.
- posiadanie kompasów i lornetek jest bardzo ważne. Teren jest ogólnie mało znany większości z Was. Sugeruję tym, którym się chce - przejechać się na poligon w celu zapoznania z terenem. W dowolny dzień albo w dniu odprawy.
- Dobra komunikacja radiowa pomiędzy zespołami obu stron będzie niezmiernie istotna. Wzywanie wsparcia, komunikacja ze składami w celu określenia ich pozycji, podawanie własnej pozycji w celu koordynacji działań nie będzie bez tego możliwa.
- zniszczenie wyrzutni oznacza, że jej obsada najprawdopodobniej dołączy do obsady innej wyrzutni, w związku z czym będzie ona dysponować bardzo dużą siłą ognia.



ok. 65km

Myślę że też interesująca impreza chociaż by z punktu Niemcy vs Polscy
Nie muszę chyba nic dopisywać bo wszystko jest wyżej...
Proszę o zdeklarowanie się kierowców i rozpisanie ile mają wolnych miejsc..

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group